Elokuvateatteri Matin-Tuvan ja Filmiä ja valoa -elokuvafestivaalin nettisivut uudistettiin vuosi sitten. Samalla festivaalin tapahtumasivut irrotettiin Matin-Tuvan sivustosta, jotta festivaaliohjelmisto sai ansaitsemansa ikioman areenan.
Kulunut vuosi on osoittanut molempien sivustojen toimivan tehokkaasti ja tarpeenmukaisesti – ajasta ja laitteesta riippumatta. Matkan varrella sivustoihin on tehty myös pieniä muutoksia, jotta ne palvelisivat kävijöitä parhaalla mahdollisella tavalla.
Vuoden aikana Matin-Tupa somettui entisestään. Twitterissä liverrettiin ensimmäisen kerran lokakuussa 2015 ja Instagramiin ladattiin ensijulkaisu toukokuussa 2016. Myös teatterin oma YouTube-kanava julkaistiin kevään myötä. Matin-Tuvan virtuaalinen eteisaula Facebookissa on ollut avoinna syyskuusta 2011 lähtien – seuraajien määrä on kasvanut tasaisesti.
Kävijäanalyysi paljastaa, että nettisivustoilla (www.matin-tupa.fi ja www.filmiajavaloa.fi) on vierailtu yhteensä noin 17 000 kertaa kuluneen vuoden aikana. Yksittäisiä sivuja on katseltu noin 145 000 kertaa (lukema sisältää myös yksittäisten sivujen toistuneita tarkasteluita). Matin-Tupa.fi:ssä etusivun ja ohjelmistotietojen lisäksi katsotuimpia sivuja olivat tulevien ensi-iltojen esittelyt, yhteystiedot sekä ajankohtaista- ja palvelut-osiot. Filmiä ja valoa -sivustolla on tarkasteltu eniten vuoden 2015 festivaalin esittelysivuja.
Bongaa Matin-Tupa somessa ja nettisivuilla. Kaakata, viserrä, kuvaile tai laula, mitä pidit elokuvakokemuksestasi!